8 ulubionych filmów

Kiedy postanowiłam, że podzielę się z Wami moimi ulubionymi filmami, usiadłam, wzięłam kartkę i zaczęłam się zastanawiać: „Tak właściwie, to które filmy zasługują na miano ULUBIONYCH?” Myślałam, myślałam, myślałam… Do głowy przychodziły mi różne tytuły, mniej lub bardziej ambitne. Po jakiś 15 minutach odpaliłam swój profil na filmweb.pl, zaznaczyłam aby pokazał mi filmy, które oceniłam od 8-10/10 i oznaczyłam jako ulubione. I tak oto jest moja lista 8 ulubionych filmów 🙂

Na temat każdego filmu się wypowiem, ale tak naprawdę nie zdradzę Wam za wiele!
Koniecznie musicie je obejrzeć 🙂

(Kliknięcie w obrazek spowoduje przekierowanie
Was do strony filmu na filmweb.pl)

INCEPCJA (Inception)

Moja ocena: 10/10
21. pozycja w rankingu światowym (według filmweb.pl)

Średnia ocena: 8,3/10

Gwiazdorska obsada, podróż w głąb nieskończonego świata snów oraz światowej sławy reżyser.

Incepcja jest filmem z tej półki, na której nie wiesz co czeka na Ciebie. Nie wiesz co za chwile się stanie, nie spodziewasz się zakończenia. A nawet krok dalej… nie wiesz tak naprawdę jak się film kończy… Jedni mówią, że bączek się na pewno przewróci, inni: że nie… A ja uważam, że będzie się kręcił, kręcił, kręcił. Jednak pewności nie mamy. I to w filmach lubię najbardziej. Brak oklepanej fabuły, słabych aktorów, beznadziejnego reżysera, no i kostiumów jakby osoba odpowiedzialna, pomyliła studio nagrań 😉 <oj zdarzają się takie filmy>.

INCEPCJA

TO WŁAŚNIE MIŁOŚĆ (Love Actually)

Moja ocena: 10/10
288. pozycja w rankingu światowym (według filmweb.pl)

Średnia ocena: 7,7/10

 Hugh Grant (i jego taniec w filmie,  kiedy myśli, że nikt nie widzi <3) to jeden z moich ulubionych aktorów, uwielbiam role, które odgrywa. Do tego dodany Colin Firth i mamy obsadę prawie jak marzenie.

Polski film „Listy do M” jest na podstawie „To właśnie miłość”, jest wiele wspólnych wątków, jednak jak dla mnie są to dwa, bardzo różne filmy mimo wszystko.  Nie chodzi o to, że polski odpowiednik, to słaba podróbka <bo tak nie jest!>.

TO WŁAŚNIE MIŁOŚĆ

ZIELONA MILA (The Green Mile)

Moja ocena: 10/10
4. pozycja w rankingu światowym (według filmweb.pl)
Średnia ocena: 8,7/10

Film, który zapada w pamięci na bardzo długo. Niezwykle wzruszający. W bardzo piękny sposób pokazuje, że pozory mylą.
Nie bez powodu Michael Clarke Duncan otrzymał nominację do Oscara za rolę drugoplanową w roku 2000.

ZIELONA MILA

TRUMAN SHOW (The Truman Show)

Moja ocena: 10/10
860. pozycja w rankingu światowym (według filmweb.pl)

Średnia ocena: 7,4/10

 Trzy Złote Globy. Jim Carrey i niepowtarzalna fabuła. Film, podczas oglądania, którego zastanawiałam się czy moje życie to jest ustawką 😉 Później zaczęłam podziwiać ludzi, którzy napisali ten scenariusz i ich podziwiać.

Co by się stało gdyby w życiu realnym, w XXI wieku udało się zrobić to co z Trumane?
Mi, film ten, pokazuje również to, że życie trzeba brać w swoje ręce i nieraz to spokojnie, ułożone na pozór życie jest do kitu. Warto walczyć o swoje marzenia.

TRUMAN SHOW

I ŻE CIĘ NIE OPUSZCZĘ (The Vow)

Moja ocena: 9/10
1333. pozycja w rankingu światowym (według filmweb.pl

Średnia ocena: 7,2/10

Melodramat, w którym zagrała niesamowita Rachel McAdams. Rachel pokochałam już jakiś czas wcześniej w „Pamiętniku”, a w tym filmie pokazała kolejny raz swój talent. Channing Tatum w sumie w „Stem Up” bardzo podobną role odgrywał, tak więc żadne wyzwanie jak dla niego to nie było, aczkolwiek rola przyzwoicie odegrana.
W filmie najbardziej poruszające jest to, iż oparty jest on na faktach, na prawdziwej historii. Przy okazji można się odrobinę wyedukować, wcześniej nie wiedziałam, że można stracić część pamięci… ciekawe.

Rachel McAdams;Channing Tatum

TWÓJ NA ZAWSZE (Remember Me)

Moja ocena: 9/10
623. pozycja w rankingu światowym (według filmweb.pl)

Średnia ocena: 7,5/10 

Kto nie lubi Roberta Pattisona? Tak to ten słynny wampir ze „Zmierzchu”…
Nie lubisz? Świetnie! W takim razie koniecznie obejrzyj ten film i zmień zdanie o Robercie. W tej ekranizacji pokazał jakim na prawdę jest aktorem.
Jeśli chodzi o fabułę, to znajdujemy ciekawy wątek z 11 września. Zastanawiam się kto z Was, oglądając film wpadł na to, że chodzi o ten dzień…

TWÓJ NA ZAWSZE

BURLESKA (Burlesque)

Moja ocena: 8/10
2131. pozycja w rankingu światowym (według filmweb.pl)

Średnia ocena: 7,0/10

Christina Aguilera, jej głos, talent aktorski i figura. Film idealny dla zrelaksowania się 🙂

BURLESKA

DREAMGIRLS

Moja ocena: 8/10
2603. pozycja w rankingu światowym (według filmweb.pl)

Średnia ocena: 6,9/10

Oscar w roku 2007 dla Jennifer Hudson za najlepszą rolę drugoplanową mówi sam za siebie. Film o marzeniach, o tym, że najczęściej liczy się to co widać (niestety).
Lekki, polecam na babski wieczór.

DREAMGIRLS

A jaki jest Twój ulubiony film? 🙂

Comments
8 komentarzy to “8 ulubionych filmów”
  1. DecoDomo pisze:

    Kilka filmów z Twojej listy widziałam i myślę, że są naprawdę dobre, ale nie lubię oglądać kilka razy tego samego filmu. Dlatego zdecydowanie bardziej odpowiadają mi amerykańskie seriale, gdzie dużo się dzieje i co chwilę zaskakuje nieoczekiwany zwrot akcji 🙂

  2. Kasia pisze:

    „Miasto gniewu”, z Oscarem za najlepszy film 2004 roku 🙂

  3. Loony pisze:

    W Remember Me końcówka była taka… nie wiadomo skąd wzięta, naprawdę D:
    A ulubiony film się zmienia… Obecnie chyba „Stażyści” :))

  4. Monika Gabas pisze:

    Z racji, że moja top lista wygląda podobnie z pełnym przekonaniem Polecam ‚ now is good’. Łapie za serce jak mało co.

  5. cwaitress pisze:

    Zgadzam się, że Hugh i Colin w jednym filmie to coś pięknego… ale dopiero jak się doda do nich Billa Nighy to robi się z tego obsada marzeń! ;)) ❤

  6. Caroline pisze:

    wszystkie filmy z Twojej listy mogłyby spokojnie znaleźć się również na mojej 🙂 dobre wybory 🙂

Skomentuj

